בימוי: ג'רלד פוקס
פסטיבל אפוס לסרטי אמנות
12 שנה, בסבלנות אין קץ, עקב הסרט אחר תהליך עבודתו של ביל ויולה, כנראה גדול יוצרי הוידיאו-ארט בעולם היום. קתדרלת סנט-פול בלונדון, הידועה בניסיונותיה לעודד אמנות דתית עכשווית, פנתה אליו בהצעה שייצור שתי יצירות וידיאו-ארט שיוצגו בקביעות בכנסייה. הראשונה, "קדושים מעונים", הושלמה ראשונה, השנייה, "מרים", נתלתה שנתיים אחריה. ויולה הוא איש נעים וחדור מטרה. מרתק לראות אותו מתכנן, מצלם, ויודע בדיוק מה הוא רוצה להשיג. לא ברורה בכלל עמדתו כלפי שאלות של דת ואמונה, אבל אין ספק שהן מעסיקות אותו והוא מבין לעומק כיצד היצירה שלו תקבל משמעות בתוך ההוד וההדר של הקתדרלה המפוארת. ארבעת הקדושים המעונים שיצר מתמודדים, כל אחד בפאנל מצולם משלו, עם ארבעת היסודות – אדמה, רוח, מים ואש. "מרים" שלו היא אישה בשר ודם, האוחזת בבנה הבוגר והמת ומבע פניה מצליח לשלב את הארצי והטרנסנדנטלי. שתי יצירות עוצמתיות ביותר, שתהליך התהוותן נותן הצצה אל תוך מוחו של אמן ענק.
91 דקות, אנגלית, תרגום לעברית.
ההקרנה והתקציר באדיבות פסטיבל אפוס.
בימוי: ג'רלד פוקס
פסטיבל אפוס לסרטי אמנות
12 שנה, בסבלנות אין קץ, עקב הסרט אחר תהליך עבודתו של ביל ויולה, כנראה גדול יוצרי הוידיאו-ארט בעולם היום. קתדרלת סנט-פול בלונדון, הידועה בניסיונותיה לעודד אמנות דתית עכשווית, פנתה אליו בהצעה שייצור שתי יצירות וידיאו-ארט שיוצגו בקביעות בכנסייה. הראשונה, "קדושים מעונים", הושלמה ראשונה, השנייה, "מרים", נתלתה שנתיים אחריה. ויולה הוא איש נעים וחדור מטרה. מרתק לראות אותו מתכנן, מצלם, ויודע בדיוק מה הוא רוצה להשיג. לא ברורה בכלל עמדתו כלפי שאלות של דת ואמונה, אבל אין ספק שהן מעסיקות אותו והוא מבין לעומק כיצד היצירה שלו תקבל משמעות בתוך ההוד וההדר של הקתדרלה המפוארת. ארבעת הקדושים המעונים שיצר מתמודדים, כל אחד בפאנל מצולם משלו, עם ארבעת היסודות – אדמה, רוח, מים ואש. "מרים" שלו היא אישה בשר ודם, האוחזת בבנה הבוגר והמת ומבע פניה מצליח לשלב את הארצי והטרנסנדנטלי. שתי יצירות עוצמתיות ביותר, שתהליך התהוותן נותן הצצה אל תוך מוחו של אמן ענק.
91 דקות, אנגלית, תרגום לעברית.
ההקרנה והתקציר באדיבות פסטיבל אפוס.