בימוי: קוג'י פוקאדה
משחק: פומינו קימורה, מאריקה יאמאקאווה, קנטו נאגאיאמה
הקרנת טרום בכורה
אקי-נו: קולנוע יפני
טאיקו מתגוררת עם בנה בן ה-6 מנישואיה הראשונים ובן זוגה ג'ירו, בתוך סביבה תומכת ומחבקת, למעט הוריו של ג'ירו שמתקשים לקבלם לחיק המשפחה. כאשר המשפחה הצעירה מאבדת את הילד בתאונה טרגית, משקעי העבר של שני ההורים צפים אל פני הקרקע, וכך גם בעלה לשעבר של טאיקו – פארק - אותו לא ראתה שנים. פארק מופיע לפתע בלוויה, בחור ממוצא קוריאני הסובל מחירשות ונטש את משפחתו הצעירה בסמוך ללידה – חוזר להיות נוכח בחייה של טאיקו והסובבים אותה. באמצעות הטיפול בבעלה לשעבר, טאיקו תנסה למצוא נחמה.
קוג'י פוקאדה – שזכה בעבר בפסטיבל קאן על סרטו "הרמוניום"- מעמיד כמנהגו תא משפחתי במבחן קודר ומצליח לגלות הבנה לחולשות והמגרעות של דמויותיו. הסרט מגיע לחיפה לאחר הקרנות בפסטיבל ונציה 2022 ובפסטיבל טורונטו 2022.
123 דקות, יפנית, תרגום לעברית.
אקי-נו: קולנוע יפני
בחודשים לאחר דעיכת גלי הקורונה וחידוש פעילות הקולנוע ברחבי העולם, עלו על מסכי הקולנוע סרטים רבים שסיפקו לקהל אסקפיזם – סרטים אופטימיים, נטולי טרגדיות ושאין בהם צרות היום-יום ובוודאי ללא אזכור למגיפה. אל הקולנוע היפני, הטרנד הסכריני הזה לא הגיע.
כהרגלם, הבמאיות והבמאים היפנים מסתכלים על החיים בישירות, בספקטרום רחב של טרגדיות ושמחות, מכשולים והתגברות עליהם, מתחתיות העצב ועד מרומי השמחה. באופן דומה, המהדורה השביעית של פסטיבל אקי-נו לא מפנה עורף לקשיים והאתגרים שהחיים מספקים לתושבי מדינת האיים.
תחושת האובדן שחווה העולם בשלוש השנים האחרונות נוכחת לאורך רבים מהסרטים – אובדן אנושי והתמודדות עם המוות הם נושאים מרכזיים בקולנוע היפני העכשווי. הם נוכחים בסרט הפתיחה "חיי אהבה" שהוקרן בהצלחה בפסטיבל ונציה לפני מספר חודשים. סרטו של קוג'י פוקאדה – מהבמאים הקבועים בפסטיבל ("הרמוניום", "נערה נעדרת") -מתמודד עם האובדן שחווה משפחה והכוחות הנדרשים בכדי להמשיך הלאה. "תוכנית 75" מסתכל על הקשיים במדיניות הרווחה של המדינה המזדקנת ומציג עתיד דיסטופי וחשוך של חברה חסרת חמלה. ב"תן לי לשמוע את צעדיך היחפים", שני גברים צעירים יוצרים מסע דמיוני כדי לשמח אישה עיוורת, בעוד אינם מסוגלים בעצמם לממש את רגשותיהם זה לזה ו"100 פרחים" העוסק בהתמודדות בחור צעיר עם הדמנציה של אמו. בסרטים אלו ממשיך הקולנוע היפני לייצר עוצמות רגשיות באיפוק ובעידון האופייניים לו.
תעשיית הקולנוע היפני קנתה לעצמה נוכחות של קבע בפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים בזכות סגנון ייחודי ומקורי. בשנים האחרונות יוצרים יפנים זוכים בפרסים בולטים ובהם גם פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר בשנת 2022 עבור "הנהגת של מר יוסוקה", שפתח את הפסטיבל בשנה שעברה. כמו בקולינריה, בארכיטקטורה, בעיצוב, במחול – התרבות היפנית מצליחה לייצר גם בקולנוע סגנון ייחודי משלה, שונה מכל סגנון אחר, הנשען על מסורת קולנועית של מעל 120 שנים, ומהדורה הזו של "אקי-נו" היא הזדמנות נוספת ליהנות ממנו.
בימוי: קוג'י פוקאדה
משחק: פומינו קימורה, מאריקה יאמאקאווה, קנטו נאגאיאמה
הקרנת טרום בכורה
אקי-נו: קולנוע יפני
טאיקו מתגוררת עם בנה בן ה-6 מנישואיה הראשונים ובן זוגה ג'ירו, בתוך סביבה תומכת ומחבקת, למעט הוריו של ג'ירו שמתקשים לקבלם לחיק המשפחה. כאשר המשפחה הצעירה מאבדת את הילד בתאונה טרגית, משקעי העבר של שני ההורים צפים אל פני הקרקע, וכך גם בעלה לשעבר של טאיקו – פארק - אותו לא ראתה שנים. פארק מופיע לפתע בלוויה, בחור ממוצא קוריאני הסובל מחירשות ונטש את משפחתו הצעירה בסמוך ללידה – חוזר להיות נוכח בחייה של טאיקו והסובבים אותה. באמצעות הטיפול בבעלה לשעבר, טאיקו תנסה למצוא נחמה.
קוג'י פוקאדה – שזכה בעבר בפסטיבל קאן על סרטו "הרמוניום"- מעמיד כמנהגו תא משפחתי במבחן קודר ומצליח לגלות הבנה לחולשות והמגרעות של דמויותיו. הסרט מגיע לחיפה לאחר הקרנות בפסטיבל ונציה 2022 ובפסטיבל טורונטו 2022.
123 דקות, יפנית, תרגום לעברית.
אקי-נו: קולנוע יפני
בחודשים לאחר דעיכת גלי הקורונה וחידוש פעילות הקולנוע ברחבי העולם, עלו על מסכי הקולנוע סרטים רבים שסיפקו לקהל אסקפיזם – סרטים אופטימיים, נטולי טרגדיות ושאין בהם צרות היום-יום ובוודאי ללא אזכור למגיפה. אל הקולנוע היפני, הטרנד הסכריני הזה לא הגיע.
כהרגלם, הבמאיות והבמאים היפנים מסתכלים על החיים בישירות, בספקטרום רחב של טרגדיות ושמחות, מכשולים והתגברות עליהם, מתחתיות העצב ועד מרומי השמחה. באופן דומה, המהדורה השביעית של פסטיבל אקי-נו לא מפנה עורף לקשיים והאתגרים שהחיים מספקים לתושבי מדינת האיים.
תחושת האובדן שחווה העולם בשלוש השנים האחרונות נוכחת לאורך רבים מהסרטים – אובדן אנושי והתמודדות עם המוות הם נושאים מרכזיים בקולנוע היפני העכשווי. הם נוכחים בסרט הפתיחה "חיי אהבה" שהוקרן בהצלחה בפסטיבל ונציה לפני מספר חודשים. סרטו של קוג'י פוקאדה – מהבמאים הקבועים בפסטיבל ("הרמוניום", "נערה נעדרת") -מתמודד עם האובדן שחווה משפחה והכוחות הנדרשים בכדי להמשיך הלאה. "תוכנית 75" מסתכל על הקשיים במדיניות הרווחה של המדינה המזדקנת ומציג עתיד דיסטופי וחשוך של חברה חסרת חמלה. ב"תן לי לשמוע את צעדיך היחפים", שני גברים צעירים יוצרים מסע דמיוני כדי לשמח אישה עיוורת, בעוד אינם מסוגלים בעצמם לממש את רגשותיהם זה לזה ו"100 פרחים" העוסק בהתמודדות בחור צעיר עם הדמנציה של אמו. בסרטים אלו ממשיך הקולנוע היפני לייצר עוצמות רגשיות באיפוק ובעידון האופייניים לו.
תעשיית הקולנוע היפני קנתה לעצמה נוכחות של קבע בפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים בזכות סגנון ייחודי ומקורי. בשנים האחרונות יוצרים יפנים זוכים בפרסים בולטים ובהם גם פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר בשנת 2022 עבור "הנהגת של מר יוסוקה", שפתח את הפסטיבל בשנה שעברה. כמו בקולינריה, בארכיטקטורה, בעיצוב, במחול – התרבות היפנית מצליחה לייצר גם בקולנוע סגנון ייחודי משלה, שונה מכל סגנון אחר, הנשען על מסורת קולנועית של מעל 120 שנים, ומהדורה הזו של "אקי-נו" היא הזדמנות נוספת ליהנות ממנו.