בימוי: ולריה פריזי
פסטיבל אפוס לסרטי אמנות
נתחיל דווקא במי שהקריינות של הסרט הזה מושמעת כביכול מפיה: ז'אן אבוטרן, צעירה שקודם לכן הייתה בת זוגו של פאבלו פיקאסו, ושעברה לחיות עם אמדאו מודיליאני חרף התנגדות הוריה הקתולים לקשריה עם האמן היהודי. אבוטרן מובילה אותנו בין תחנות חייו של האמן, שזכה להכרה ולהערכה ראויים רק בשנים שלאחר מותו משחפת בשנת 1920. אבוטרן עצמה – ששימשה כמודלית עירום בכמה מיצירותיו המפורסמות – שמה קץ לחייה, ולחיי ילדם המשותף שנשאה ברחמה, יום לאחר מותו של בן זוגה האהוב. בנוסף לסיפור חייו הסוערים של האמן, מילדותו ולימודיו באיטליה לחייו הקצרים כאמן בפריז, הסרט נעזר בראיונות מרתקים ומאירי עיניים עם מומחי אמנות שמסבירים כיצד נהפך מודיליאני, שבימי חייו כמעט ולא זכה להערכה, לאחד מהאמנים המשפיעים בתולדות האמנות וגם מהמצליחים מבחינה מסחרית (יצירתו "עירום בנחת" היא אחד הציורים היקרים בעולם) – ואיך כל זה קרה רק לאחר מותו.
90 דקות, אנגלית וצרפתית, תרגום לעברית.
התקציר באדיבות פסטיבל אפוס.
בימוי: ולריה פריזי
פסטיבל אפוס לסרטי אמנות
נתחיל דווקא במי שהקריינות של הסרט הזה מושמעת כביכול מפיה: ז'אן אבוטרן, צעירה שקודם לכן הייתה בת זוגו של פאבלו פיקאסו, ושעברה לחיות עם אמדאו מודיליאני חרף התנגדות הוריה הקתולים לקשריה עם האמן היהודי. אבוטרן מובילה אותנו בין תחנות חייו של האמן, שזכה להכרה ולהערכה ראויים רק בשנים שלאחר מותו משחפת בשנת 1920. אבוטרן עצמה – ששימשה כמודלית עירום בכמה מיצירותיו המפורסמות – שמה קץ לחייה, ולחיי ילדם המשותף שנשאה ברחמה, יום לאחר מותו של בן זוגה האהוב. בנוסף לסיפור חייו הסוערים של האמן, מילדותו ולימודיו באיטליה לחייו הקצרים כאמן בפריז, הסרט נעזר בראיונות מרתקים ומאירי עיניים עם מומחי אמנות שמסבירים כיצד נהפך מודיליאני, שבימי חייו כמעט ולא זכה להערכה, לאחד מהאמנים המשפיעים בתולדות האמנות וגם מהמצליחים מבחינה מסחרית (יצירתו "עירום בנחת" היא אחד הציורים היקרים בעולם) – ואיך כל זה קרה רק לאחר מותו.
90 דקות, אנגלית וצרפתית, תרגום לעברית.
התקציר באדיבות פסטיבל אפוס.